پایگاه خبری

ساخت وبلاگ

 

نماینده ویژه ایالات متحده در کارها کشور‌ایران در موضوع احتمال غرق شدن نفتکش های ایرانی صحبت اظهار‌ و کشورمان را توشه دیگر تهدید کرد امریکا 
نفتکش های ایرانی را به یورش تهدید کرد، بیمه ها را نیز همینطور 
پایشگر- نماینده ویژه آمریکا در کارها کشور‌ایران در قضیه احتمال غرق شدن نفتکش های ایرانی حرف بیان کرد و کشورمان را توشه دیگر تهدید کرد .

پایگاه خبری تحلیلی پایشگر

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پایشگر، «برایان هوک» مسئول گروه مبادرت کشور ایران در وزارت خارجه آمریکا، به صورت علنی از احتمال بالای پیدایش واقعه برای نفت‌کش‌های اهل ایران حرف خاطرنشان کرد .

آمریکا روز دوشنبه تحریم‌های نفتی، بانکی و بخش حمل و نقل کشور‌ایران را از رمز گرفت البته به ۸ مرزو بوم چین، هند، یونان، ایتالیا، تایوان، ژاپن، ترکیه و کره جنوبی اذن اعطا کرد تا به خرید نفت از کشور‌ایران ادامه دهند .

در کنار این تحریم و معافیت موردی و موقت، آمریکا بخش‌هایی را کلاً تحریم کرده و کشتیرانی جمهوری اسلامی کشور ایران و شرکت‌های بیمه‌گر ایرانی، از آن گزاره میباشند .

برایان هوک در یک کنفرانس خبری در وزارت خارجه آمریکا، در برابر خبرنگاران به تحریم نفت‌کش‌ها و بیمه‌گرها اشاره کرد و برای تأکید بر اهمیت نفت در مبارزه اقتصادی با ایران، گفت: «۸۰ درصد از منابع مالی حاصل از صادرات آن ها (ایرانیان) از طرز فروش نفت هست .»

وی سپس ذکر کرد که ایالات متحده کمپانی ملی نفت‌کش کشور ایران و چه بسا شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را تحریم کرده و هیچ میهن خارجی نیز (از حیث آمریکا) حق ندارد نفت ایران را جابجا یا بیمه نماید .

برایان هوک آن‌گاه به تهدید علنی ناوگان نفت‌کش ایران پرداخت و گفت: «این نفت‌کش‌ها دیگر نمی‌توانند ذیل پوشش بیمه‌های بین‌المللی قرار بگیرند و به احتمال قوی، تحت پوشش بیمه‌های ایرانی خواهند رفت . کشتی‌های ایرانی، درحال حاضر دیگر خطری برای هر بندر و کانال از سوئز گرفته تا تنگه مالاکا هستند . احتمال بروز واقعه برای آن ها مضاعف می‌باشد و اگر حادثه‌ای چهره دهد، شرکت‌های بیمه‌گر اهل ایران نخواهند توانست خسارت را پرداخت کنند .»

عدم پرداخت زیان مسئله نظر برایان هوک، ناشی از تحریم‌های بانکی است .

هوک به دیگر ابعاد مخاطرات مدنظر خویش پرداخت و خاطرنشان کرد که در چهره برخورد کشتی‌های ایرانی با هر مانعی، خطر نشت نفت در دریا وجود خواهد داشت و چند نسل از شهروندان مملکت میزبان نفت‌کش صدمه‌دیده ایرانی، با تبعات زیست‌محیطی ناشی از این حادثه، دست و پنجه نرم خواهند کرد .

یکی از خبرنگاران به معافیت نفتی برای ۸ مرزو بوم فوق‌الذکر پرداخت و پرسید که این کشورها، تا چه حد می توانند از کشور ایران نفت بخرند .

برایان هوک در پاسخ بیان کرد که این عدد خصوصی می باشد ولی کشورهای مشمول معافیت موقت، تنها در فیس کاهش چشمگیر خرید نفت از جمهوری اسلامی ایران می‌توانند از این معافیت‌ها استفاده نمایند .

پایگاه خبری...
ما را در سایت پایگاه خبری دنبال می کنید

برچسب : پایگاه خبری تحلیلی, نویسنده : alipour paieshgar بازدید : 75 تاريخ : شنبه 19 آبان 1397 ساعت: 14:28

۱۰۰ 
مملکت بخشید و ستد با کشور‌ایران را لغو کردند پایشگر-وزیر امور خارجه امریکا ابراز امیدواری کرد به توافق جدیدی با کشور ایران رسد .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پایشگر، وزیر خارجه آمریکا به هم پا وزیر خزانه داری این مرز و بوم در نشستی خبری درباره تحریم های ایالات متحده درمقابل کشور ایران صحبت گفتند .

به نوشته مهر، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا روز جاری دوشنبه به تشریح جزئیات بیشتری درباره تحریم های یکجانبه و غیررسمی اخیر این کشور علیه ایران پرداخت .

وزیر 
خارجه ایالات متحده در کنفرانس خبری خود در این خصوص داعیه کرد: به دنبال فشار اقتصادی بی سابقه بر ایران هستیم تا این میهن نتواند عالم و خاورمیانه را بی ثبات کند! 
مایک پمپئو ادامه داد: امیداریم که به توافق جدیدی با کشور‌ایران برسیم . امروز تمام تحریم های کنسل شده به واسطه برجام را گشوده می گردانیم . در زمان سر گروهی جمهوری ترامپ، ۱۹ دُور از تحریم ها را در مقابل ایران اجرا کردیم . 
با اعلام تصمیم آمریکا از ماه می، بیش از ۱۰۰ میهن بخشید و ستد خود با تهران را لغو کرده اند! 
او در ادامه مدعی شد: هر کسی با کشور ایران بر مغایر این تحریم ها، بخشید و ستد کند عواقب دردناکی در انتظارش خواهد بود! معافیت ها برای برخی از کشورها به برهان اطمینان یافتن از عدم پیدایش معضلات برای ان ها به رخ موقت است .

پمپئو بیش تر کرد: چین، هند، ایتالیا، یونان، ژاپن، کره جنوبی، تایوان و ترکیه جزء ۸ مرز و بوم معاف از تحریم ها هستند؛ به گفتمان برای به صفر رساندن واردات نفت از کشور‌ایران ادامه می دهیم . درآمدهای نفتی کشور ایران در بانک های بیرون از این مملکت فقط می توانند در امور بشردوستانه به کار بروند .

در ادامه این کنفرانس مطبوعاتی، استیو منوچین وزیر بانک داری آمریکا نیز گفت: روز جاری واشنگتن آخری گام های خود را در مسئله تحریم های بدون نقص کشور ایران برداشت . امروز تحریم های بی نقص خود علیه تهران را گشوده می گردانیم . بیش از ۷۰۰ فرد، گروه، هواپیما و کِشتی را تحریم کردیم که در تاریخ ایالات متحده بی سابقه بوده می باشد .

وزیر بانک داری آمریکا افزود: صدها شخص و تیم دیگری که تحریم های آن ها پس از توافق هسته ای برجام کنسل گردیده بود، را مجدد در فهرست تحریم ها قرار دادیم . امروز ۵۰ خزانه ایرانی و بیش از ۵۰ شرکت پایین تیم ایرانی را هدف قرار می دهیم . ۴۰۰ قضیه مختص در حوزه های کشتیرانی و هواپیمائی اهل ایران و نیز ۲۶۰ نفر نیز در لیست تحریمی ما می‌باشند .

او ادعا کرد: بیش از ۹۰۰ زمینه مربوط به کشور‌ایران در ارتفاع دولت ترامپ در ۲ سال قبل تحریم گردیده اند . ایران زیر فشار های خرد کننده بین المللی قرار داراست . آن ها می بایست از توسعه و گسترش سلاح های (دفاع) موشکی خود خودداری کنند! از تلاش تهران به مراد دُور زدن تحریم ها نیز پرهیز می کنیم .

پمپئو در جواب به خبر نگار اسکای نیوز در رابطه روش دوگانه واشنگتن در قبال ایران، در ادعائی مضحک مدعی شد: راه و روش ما در دولت ترامپ در این باره یکسان بوده می‌باشد . 
کشور ایران جان شهروندان آمریکائی را در خطر قرار داده است! 
منوچین در جواب به خبرنگاری در رابطه تعامل این مملکت با اتحادیه اروپا در این خصوص طولانی تر کرد: ما هیچ وقت نگفتیم که اروپائی ها از تحریم ها معاف می شوند . ما انتظار داریم که آن ها با ما همکاری نمایند . تنها بخشید و ستد بشردوستانه می توانند انجام شود . به همه کشورهای اروپائی گفته ایم که دقیقا ما به دنبال چه چیزی هستیم . برخی از کمپانی های اروپائی تصمیم به جدا داد و ستد با کشور ایران گرفته اند .

پمپئو در پاسخ به خبر نگار الجزیره که در رابطه «برخودر دوگانه و متعدد واشنگتن در قبال کشور ایران و عربستان» سئوال کرده بود، مدعی شد: کشور ایران به حوثی ها در یمن امداد می کند، اسرائیل را به فنا تهدید می کند، به شیعیان در عراق یاری کرده و به دولت سوریه امداد می کند؛ پس در میان اخلاق کشور ایران و عربستان تفاوت زیادی وجود داراست .

پایگاه خبری تحلیلی
ریاض در راستای پیکار با تروریسم خیلی عملکرد کرده است! 
در ادامه خبرنگاری از وزیر خارجه آمریکا درباره ۳ معافیت تحریمی واشنگتن درمقابل تهران سئوال کرد . پمپئو در جواب گفت: نیروگاه بوشهر گوشه ای از استثنائات ما در این خصوص هستند . موارد معافیت سه گانه، محدود و موقت میباشند و به زودی داده ها آن را منتشر می کنیم .

پایگاه خبری...
ما را در سایت پایگاه خبری دنبال می کنید

برچسب : پایگاه خبری تحلیلی, نویسنده : alipour paieshgar بازدید : 50 تاريخ : سه شنبه 15 آبان 1397 ساعت: 12:46

پایشگر- در دستور فعالیت قرار تصاحب کردن اصلاح تعرفه آب و برق مشترکان پرمصرف در هیات دولت باعث شد تا وزارت نیرو به کمپانی های توزیع برق دستور شناسایی مشترکان پرمصرف برق را صادر نماید . 

به گزارش مقر خبری تحلیلی پایشگر، تصحیح تعرفه مشترکان پرمصرف آب و برق که نیز هم اکنون در امر فعالیت هیئت وزیران است و بر مبنا این تصویب نامه که متمرکز بر رئیس مصرف می‌باشد قصد داراست با اعمال این تعرفه‌ها بخش کمتر پرمصرف به جرگه خوش مصرف‌ها بپیوندند . 

رضا اردکانیان وزیر نیرو در توضیح این قضیه که چه وقتی قرار است تعرفه برق مشترکان پرمصرف ارتقاء یابد گفت: تغییر تعرفه‌ها تا نقطه نهایی فصل فصل پاییز به سرنوشت می رسد چرا که با پیاده سازی این طرح امید واریم در زمینه در اختیار گرفتن مصرف و عبور از پیک فصل تابستان سال‌های پیش‌روی به موفقیت‌های خوبی دست پیدا کنیم . 

برنامه شناسایی مشترکان پرمصرف به تفکیک هر تعرفه و تهیه و تنظیم خزانه اطلاعاتی در دستور کار وزارت نیرو و کمپانی های توزیع برق قرار دارااست و عملکرد خواهد کرد با این اقدام مصرف برق را به شکلی محدود کاهش دهد . 


۲۰درصد از مشترکین خانگی ۲ برابر سایر مردمان از یارانه پنهان برق فایده مند می‌شوند 
کارشناسان بر این اعتقادوباور می باشند که ۲۰ درصد از مشترکین بخش خانگی برق به برهان مصرف بیش از حد میانگین، ۲ برابر سایر مردم از یارانه نهفته برق فایده مند می‌شوند؛ استدلال حساس که موجب شده این مشترکین در بخش خانگی تمایلی به کنترل مصرف برق خویش نداشته باشند، ارزان بودن قیمت برق برای آن‌ها و اعطای برق یارانه‌ای به پله های بالای مصرف و مصارف بی رویکرد است‌، براین اساس اتخاذ سیاست مطلوب در قیمت‌گذاری و اصلاح تعرفه برق، اقدامی میباشد که طبق تجربیات جهانی، می تواند در کاهش مصرف این مشترکین موثر باشد و چالش خاموشی برق در برهه زمانی اوج بار را مرتفع نماید، اصلاحی که باید با تمرکز بر مشترکین پرمصرف برق انجام شود و لازم نمیباشد عموم جامعه را در بر گیرد . 

آمارها نشان می‌دهد بیش از ۵۰ درصد از مصرف برق در زمان نقطع ی عطف بار، مربوط به بخش خانگی می‌باشد براین اساس می‌توان بخش خانگی را موثرترین مولفه در شکل گیری معضل برق به شمار آورد، در این میان، ۲۰ درصد از مشترکان خانگی ۴۲ درصد از مصرف برق را به خود اختصاص داده اند‌ که می توانایی از آنها زیر تیتر مشترکان پرمصرف یاد کرد . 

پایگاه خبری تحلیلی


مدیرعامل توانیر: مشترکان پرمصرف ۱۰ برابر قلیل مصرف‌ها از یارانه پنهان برق بهره‌مند می‌شوند 
متولی زاده مدیرعامل کمپانی توانیر با ابلاغ اینکه مشترکان پرمصرف ۱۰ برابر ناچیز مصرف‌ها از یارانه مخفی برق بهره‌مند می‌شوند، گفت: اجماع ملی اضطراری می‌باشد تا برق به عنوان یک کالای با ارزش در مرزو بوم شناسانده شود و ارزش حقیقی برق قضیه حساب قرار گیرد . 

*سخنگوی 
صنعت برق: تعرفه مشترکان پرمصرف برق پباده سازی گردیده است 
محمود رضا حقی‌فام سخنگوی صنعت برق در ذکر کرد و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در این باره گفت: تعرفه مشترکان پرمصرف برق پباده سازی گردیده می‌باشد و امیدوار هستیم مجلس این اذن را به ما بدهد که ما بتوانیم یک سیاستی را اعمال کنیم که خیر به معنا این که اقتصاد برق را تامین کنیم، بلکه باید سیگنالی به مشترکان پرمصرف بدهیم تا رئیس مصرف مناسبی داشته باشند . 

*۱۶ 
درصد مشترکان پرمصرف هستند 
حقی‌فام در پاسخ به این سؤال که چه مقدار از مشترکان برق پرمصرف هستند، گفت: در مناطق عادی مرزو بوم حدود ۳۲ درصد مشترکان خانگی برق مضاعف خوب مصرف می‌کنند، پس بطور کلی ۸۴ درصد مشترکان برق شرایط نرمال دارند، براین اساس ۱۶ درصد باقی‌مانده موقعیت پرمصرفی دارند که در پله‌های بالای مصرف می‌باشند . 

حقی‌فام ادامه داد: با این نظام سوبسیدی اتفاقا پرمصرف‌ها در حالا دریافت اکثر یارانه‌ها میباشند و عملا نقش بیشتری نیز در خاموشی دارند، چرا که مشترکانی که الگوی مصرف را رعایت می‌کند، چوب پرمصرف‌ها را می‌خورند، بنابراین نظام تعرفه‌ای موجود و یارانه بخش اعظم نتوانسته از پرورش مصرف پرمصرف ها جلوگیری کند و دلیل آن این بوده است که در سال‌های قبلی با مراقبت ساختار تعرفه به صورت یکسان تعرفه برق ارتقا یافته میباشد . 

سخنگوی صنعت برق طولانی تر کرد: این محافظت ساختار تعرفه برق هیچ سیگنالی به پرمصرف‌ها نداده می‌باشد و به عبارتی رشد تعرفه برای پله‌های زیر مصرف و پله‌های بالای مصرف اعمال می‌شود، در حالی که به پله‌های زیر مصرف نباید ارتقاء تعرفه برق اعمال شود و اتفاقا مشترکانی که سر مشق را رعایت می‌کنند، چرا باید پول بیشتری بدهند؟ آن مشترکی که پرمصرف هست می بایست سهم بیشتری در پرداخت داشته باشد . 

راءس پژوهش‌های مجلس نیز در گزارشی با اشاره به اینکه تأثیرگذاری تعرفه‌های نقط ی اوج بار مشروط به اصلاح قبوض و همچنین اصلاح برخی زیرساخت‌ها در رابطه با کنتورهاست، پیشنهاد داده میباشد که با به کار گیری باصرفه از ظرفیت رسانه‌ای قبوض برق، مشترکان به رخ واضح اطلاعاتی از قبیل ساعت ها نقطع ی عطف بار، میزان مصرف نسبت به بقیه ساکنان منطقه یا این که شهر، مقدار جریمه نقطع ی عطف بار، میزان کاهش مبلغ قبض در فیس در اختیار گرفتن مصرف و امثال آن را در قالب قبوض اخذ نمایند . 

همینطور لازم است توسعه و گسترش کنتورهای دیجیتالی و هوشمند به چهره دورازشوخی پیگیری شود و با استعمال از ابزارهای نوین بر بستر نرم‌افزارهای تلفن همراه هوشمند، خوداظهاری قبوض برق به فیس هفتگی در دستورکار قرار گیرد . 

بر این اساس به لحاظ می‌رسد ضروری‌ست وزارت نیرو و در تراز فراتر هیئت وزیران به تیتر نهاد تصمیم گیر در این زمینه، به خواسته حل چالش خاموشی در سال‌های آتی، جلوگیری از وارد آمدن فشار به عموم مردمان و تولیدکنندگان و همینطور تصحیح اقتصاد صنعت برق، ارتقا تعرفه فقط برای پله‌های بالای مصرف را در امر فعالیت قرار دهد . 

پایگاه خبری...
ما را در سایت پایگاه خبری دنبال می کنید

برچسب : پایگاه خبری تحلیلی, نویسنده : alipour paieshgar بازدید : 50 تاريخ : دوشنبه 14 آبان 1397 ساعت: 13:40

پایشگر- در آستانه‌ی ۱۳ آبان جمعی از دانش‌آموزان و دانشجویان با جایگاه معظم رهبری دیدار کردند . 

به گزارش مقر خبری تحلیلی پایشگر به نقل از مقر اطّلاع‌رسانی دفتر کار رهبری، در آستانه‌ی ۱۳ آبان، روز ملی نبرد با استکبار جهانی و روز دانش‌آموز، هزاران نفر از دانش‌آموزان و دانشجویان، صبح امروز (شنبه ۱۲ آبان) با حضور در حسینیه‌ امام خمینی با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند . 

بخش‌هایی 
از گفتگوها رهبر انقلاب در این دیدار از این قرار است: 
۴۰ سال می‌باشد که بحران دربین ایالات متحده و جمهوری اسلامی ایران ادامه داراست و انواع تحرکات از سوی معاند اتفاق افتاده است؛ از نزاع نظامی و اقتصادی تا نزاع رسانه‌ای را ایالات متحده به رویه انداخت . 

انگیزه ایالات متحده در تمام این کارها این بود که سیطره‌ای را که در دوره‌ی طاغوت داشت، مجدد به دست بیاورد که نتوانست . 

یک حقیقت مهمی در این دربین وجود دارااست و آن این که در این بحران ۴۰ ساله، طرف مغلوب ایالات متحده و طرف برنده جمهوری اسلامی می‌باشد . عامل مغلوب بودن آمریکا نیز این می باشد که حمله را او شروع کرده ولی به مقاصد خویش نرسیده است . 

روز جاری اوضاع و احوال ایالات متحده را در یک نگاه پهناور که می‌بینیم این می باشد که اقتدار ایالات متحده رو به افول و رو به زوال هست . آمریکای روز جاری از آمریکای چهل سال قبلی به‌مراتب ضعیف‌تر می باشد . 

بخش اعظمی از سیاسیون معتبر آمریکا معتقدند که اقتدار قابل انعطاف آمریکا فرسوده گردیده است . 

در مقطع اوباما نیز همین‌طور بود ولی در برهه زمانی این آقا که صریح است؛ با هر تصمیمش در دنیا مخالفت می‌شود، نه‌فقط مردمان حتی دولت‌ها هم مخالفت می‌نمایند . 

چه بسا لیبرال دموکراسی نیز دارااست بی‌آبرو می‌شود . این رئیس‌جمهور تازه آمریکا نیز آمده و چوب حراج به همه‌ی این‌ها زده و تتمه‌ی آبروی ایالات متحده و لیبرال دموکراسی را برده است . 

اقتدار مشقت بار آمریکا یعنی توان اقتصاد و نظامیگری‌شان هم رو به افول می باشد . نیروی نظامی ایالات متحده به‌شدت سردرگم هست و برای همین، برای پیشبرد هدف ها نظامی‌شان از سازمان‌هایی مانند بلک‌واتر به کار گیری می نمایند . 

اقتصادشان هم همین‌جور است؛ ۱۵ تریلیون دلار بدهی و ۸۰۰ میلیارد دلار کسری بودجه دارد . 

یک عدد از مظاهر شکست آمریکا این می باشد که نتوانسته بر روحیه‌ی استقلال‌طلبی جوانان ما اثر بگذارد . جوان ها ما در سراسر میهن احساسات استقلال‌طلبانه دارند؛ برخی چه بسا خیلی پایبندی فقهی ندارند ولی نسبت به احاطه بیگانه حیاتی هستند . 

امروز جوان ها ما از جوانان نسل نخستین انقلاب در شرای جلوتر نباشند عقب‌تر نیز نیستند . 

این احساسات [استقلال‌طلبانه] به‌تدریج در جوان ها کشورهای دیگر به‌خصوص کشورهای همسایه‌ی ما نیز رسوخ کرده هست . اما آمریکا بعضی از این چیزها را از چشم ما می‌بیند و ما را نیز تهدید مینماید که “اگر جوان ها فلان مملکت مجاور به نیروهای ما حمله کنند، ما شما را تقصیرکار میدانیم .” خب شما خطا می‌کنید که ما را مقصر می‌دانید! مردم عراق و سوریه و لبنان و افغانستان و پاکستان از شما متنفرند؛ این به ما چه ربطی دارد؟ چرا آمریکایی‌ها کینه توزی ملت‌ها از خودشان را فهم نمی‌کنند؟ بد کردید، سیطره‌جویی کردید و مردمان حق دارا‌هستند از شما متنفر باشند . 

آمریکا رو به افول است؛ این را کلیه بدانند . آن افرادی که گرایش به سازگاری دارند، نقشه‌ی بی‌پایه می‌کشند . 

این [افول] مربوط به روز جاری و روز قبل نیز نمی باشد و یک مسئله‌ی بلندمدت می‌باشد . این‌ها محکوم می باشند به اینکه ساقط شوند و افول نمایند . 

نقطه‌ی پیش‌روی افول آمریکا، جمهوری اسلامی هست که از صفر شروع کرده و در ارتفاع این ۴۰ سال مرتباً پیش رفته هست . ما امروز شاهد یک تکان بدون شوخی به سمت استقلال سیاسی و استقلال صنعتی در مرز و بوم هستیم . 

به 
جوانان عزیز یک سری پیشنهاد دارم: 
اول اینکه کینه ایالات متحده را فراموش نکنید و فریب لبخند دشمن را نخورید . 

گاهی میگویند ما با ملت [ایران] کینه نداریم با دولت [ایران] عناد داریم؛ دروغ می‌گویند . دولت جمهوری اسلامی سوای ملت کاره‌ای نمی باشد . آمریکا گذشته از انقلاب هم با ملت کشور‌ایران کینه می‌کرد، منتها با کارداران خود در باطن . 

سفارش دوم اینکه نظریه‌ی «مقاومت در پیش‌رو معاند قوی‌پنجه» را تبلیغ نمایید . این نظریه از لحاظ عملی و نظری صحیح میباشد . 

پایگاه خبری تحلیلی

توصیه سوم این‌که شما جوانان، خود را در قبال مسئله‌ی ترقی مرز و بوم مسئول بدانید؛ خوف و تنبلی را کنار بگذارید و ابتکار را وظیفه‌ی خود بدانید . 

بدانید آینده‌ی میهن و آینده‌ی ایران اسلامی به‌مراتب بهتر و درخشان‌تر از گذشته است و در مناسبات جهانی دست برتر را خواهد داشت . این چیزی هست که واجب و قطعی است و در آن تردیدی نیست و شما این آتی را به چشم خود خواهید روءیت کرد . پایشگر- در آستانه‌ی ۱۳ آبان جمعی از دانش‌آموزان و دانشجویان با جایگاه معظم رهبری دیدار کردند . 

به گزارش مقر خبری تحلیلی پایشگر به نقل از مقر اطّلاع‌رسانی دفتر کار رهبری، در آستانه‌ی ۱۳ آبان، روز ملی نبرد با استکبار جهانی و روز دانش‌آموز، هزاران نفر از دانش‌آموزان و دانشجویان، صبح امروز (شنبه ۱۲ آبان) با حضور در حسینیه‌ امام خمینی با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند . 

بخش‌هایی 
از گفتگوها رهبر انقلاب در این دیدار از این قرار است: 
۴۰ سال می‌باشد که بحران دربین ایالات متحده و جمهوری اسلامی ایران ادامه داراست و انواع تحرکات از سوی معاند اتفاق افتاده است؛ از نزاع نظامی و اقتصادی تا نزاع رسانه‌ای را ایالات متحده به رویه انداخت . 

انگیزه ایالات متحده در تمام این کارها این بود که سیطره‌ای را که در دوره‌ی طاغوت داشت، مجدد به دست بیاورد که نتوانست . 

یک حقیقت مهمی در این دربین وجود دارااست و آن این که در این بحران ۴۰ ساله، طرف مغلوب ایالات متحده و طرف برنده جمهوری اسلامی می‌باشد . عامل مغلوب بودن آمریکا نیز این می باشد که حمله را او شروع کرده ولی به مقاصد خویش نرسیده است . 

روز جاری اوضاع و احوال ایالات متحده را در یک نگاه پهناور که می‌بینیم این می باشد که اقتدار ایالات متحده رو به افول و رو به زوال هست . آمریکای روز جاری از آمریکای چهل سال قبلی به‌مراتب ضعیف‌تر می باشد . 

بخش اعظمی از سیاسیون معتبر آمریکا معتقدند که اقتدار قابل انعطاف آمریکا فرسوده گردیده است . 

در مقطع اوباما نیز همین‌طور بود ولی در برهه زمانی این آقا که صریح است؛ با هر تصمیمش در دنیا مخالفت می‌شود، نه‌فقط مردمان حتی دولت‌ها هم مخالفت می‌نمایند . 

چه بسا لیبرال دموکراسی نیز دارااست بی‌آبرو می‌شود . این رئیس‌جمهور تازه آمریکا نیز آمده و چوب حراج به همه‌ی این‌ها زده و تتمه‌ی آبروی ایالات متحده و لیبرال دموکراسی را برده است . 

اقتدار مشقت بار آمریکا یعنی توان اقتصاد و نظامیگری‌شان هم رو به افول می باشد . نیروی نظامی ایالات متحده به‌شدت سردرگم هست و برای همین، برای پیشبرد هدف ها نظامی‌شان از سازمان‌هایی مانند بلک‌واتر به کار گیری می نمایند . 

اقتصادشان هم همین‌جور است؛ ۱۵ تریلیون دلار بدهی و ۸۰۰ میلیارد دلار کسری بودجه دارد . 

یک عدد از مظاهر شکست آمریکا این می باشد که نتوانسته بر روحیه‌ی استقلال‌طلبی جوانان ما اثر بگذارد . جوان ها ما در سراسر میهن احساسات استقلال‌طلبانه دارند؛ برخی چه بسا خیلی پایبندی فقهی ندارند ولی نسبت به احاطه بیگانه حیاتی هستند . 

امروز جوان ها ما از جوانان نسل نخستین انقلاب در شرای جلوتر نباشند عقب‌تر نیز نیستند . 

این احساسات [استقلال‌طلبانه] به‌تدریج در جوان ها کشورهای دیگر به‌خصوص کشورهای همسایه‌ی ما نیز رسوخ کرده هست . اما آمریکا بعضی از این چیزها را از چشم ما می‌بیند و ما را نیز تهدید مینماید که “اگر جوان ها فلان مملکت مجاور به نیروهای ما حمله کنند، ما شما را تقصیرکار میدانیم .” خب شما خطا می‌کنید که ما را مقصر می‌دانید! مردم عراق و سوریه و لبنان و افغانستان و پاکستان از شما متنفرند؛ این به ما چه ربطی دارد؟ چرا آمریکایی‌ها کینه توزی ملت‌ها از خودشان را فهم نمی‌کنند؟ بد کردید، سیطره‌جویی کردید و مردمان حق دارا‌هستند از شما متنفر باشند . 

آمریکا رو به افول است؛ این را کلیه بدانند . آن افرادی که گرایش به سازگاری دارند، نقشه‌ی بی‌پایه می‌کشند . 

این [افول] مربوط به روز جاری و روز قبل نیز نمی باشد و یک مسئله‌ی بلندمدت می‌باشد . این‌ها محکوم می باشند به اینکه ساقط شوند و افول نمایند . 

نقطه‌ی پیش‌روی افول آمریکا، جمهوری اسلامی هست که از صفر شروع کرده و در ارتفاع این ۴۰ سال مرتباً پیش رفته هست . ما امروز شاهد یک تکان بدون شوخی به سمت استقلال سیاسی و استقلال صنعتی در مرز و بوم هستیم . 

به 
جوانان عزیز یک سری پیشنهاد دارم: 
اول اینکه کینه ایالات متحده را فراموش نکنید و فریب لبخند دشمن را نخورید . 

گاهی میگویند ما با ملت [ایران] کینه نداریم با دولت [ایران] عناد داریم؛ دروغ می‌گویند . دولت جمهوری اسلامی سوای ملت کاره‌ای نمی باشد . آمریکا گذشته از انقلاب هم با ملت کشور‌ایران کینه می‌کرد، منتها با کارداران خود در باطن . 

سفارش دوم اینکه نظریه‌ی «مقاومت در پیش‌رو معاند قوی‌پنجه» را تبلیغ نمایید . این نظریه از لحاظ عملی و نظری صحیح میباشد . 

توصیه سوم این‌که شما جوانان، خود را در قبال مسئله‌ی ترقی مرز و بوم مسئول بدانید؛ خوف و تنبلی را کنار بگذارید و ابتکار را وظیفه‌ی خود بدانید . 

بدانید آینده‌ی میهن و آینده‌ی ایران اسلامی به‌مراتب بهتر و درخشان‌تر از گذشته است و در مناسبات جهانی دست برتر را خواهد داشت . این چیزی هست که واجب و قطعی است و در آن تردیدی نیست و شما این آتی را به چشم خود خواهید روءیت کرد . 

پایگاه خبری...
ما را در سایت پایگاه خبری دنبال می کنید

برچسب : پایگاه خبری تحلیلی, نویسنده : alipour paieshgar بازدید : 60 تاريخ : يکشنبه 13 آبان 1397 ساعت: 13:13


پایشگر-بر پایه گزارش بانک مرکزی در هفته منتهی به بیست و هفتم مهر بها خُرده‌فروشی ۸ تیم موادخوراکی ارتقاء یافت . 
پایشگر-بر شالوده گزارش خزانه مرکزی در هفته منتهی به بیست و هفتم مهر قیمت خُرده‌فروشی ۸ تیم موادخوراکی افزایش یافت . 

بانک مرکزی خلاصه نتایج گزارش میانگین ارزش خُرده‌ فروشی بعضی از مواد خوراکی در هفته منتهی به بیست و هفتم مهر را اعلام کرد که طی آن بها ۸ تیم نسبت به هفته گذشته از آن ارتقا و ۳ مجموعه کاهش یافت . 

در هفته منتهی به بیست و هفتم مهر نرخ لبنیات ۳ درصد، برنج ۰ .۹ درصد، حبوب ۰ .۵ درصد، گوشت قرمز رنگ ۰ .۲ درصد، گوشت مرغ ۰ .۶ درصد، قند و شکر ۰ .۱ درصد، چای ۰ .۳ درصد و روغن نباتی ۱ .۱ درصد افزایش و بها تخم مرغ ۲ .۷ درصد، میوه‌های نو ۱ .۸ درصد و سبزی‌های تازه ۱ .۹ درصد نسبت به هفته قبلی کاهش یافت . 

لبنیات 
و تخم مرغ در هفته زمینه گزارش در مجموعه لبنیات قیمت ماست پاستوریزه و کره پاستوریزه نسبت به هفته قبل سوای تغییر تحول بود و بهای بقیه اقلام این تیم در میان ۰ .۳ درصد تا ۸ .۸ درصد ارتقاء یافت . بها تخم‌ مرغ معادل ۲ .۷ درصد کاهش داشت و شانه‌ای ۱۴۸ هزار تا ۲۴۰ هزار ریال فروش می رفت . 

برنج 
و حبوب در این هفته در گروه برنج، بهای برنج وارد شده غیرتایلندی معادل ۰ .۵ درصد کاهش اما قیمت برنج داخله مرتبه یک و درجه دو به ترتیب ۰ .۸ درصد و ۳ درصد ارتقا یافت . در مجموعه حبوب بهای تمام اقلام در میان ۰ .۱ درصد تا ۳ .۹ درصد ارتقاء داشت . 

میوه‌ها 
و سبزی‌های تازه در هفته مورد بررسی، در میادین پایین حیث شهرداری پرتقال جايگاه یک و سکو دو و کیوی عرضه نمی شد . سایر اقلام میوه و سبزی تازه که یکسری از آن ها از لحاظ کیفی در مقایسه با سایر میوه‌فروشی‌ها متعدد بودند، به نرخ تصویب شده اداره میادین میوه و تره‌بار عرضه می‌شد . میوه‌فروشی‌های سطح شهر اقـلام میوه و سبزی جدید را عرضه می‌کردند که در مجموعه میوه‌های نو بها پرتقال سکو یک معادل ۸ .۲ درصد، پرتقال درجه دو ۱۳ .۴ درصد، لیموشیرین ۳ .۲ درصد، انار ۴ .۹ درصد، گلابی ۰ .۸ درصد، انگور ۴ .۴ درصد و موز ۷ .۲ درصد کاهش اما بهای بقیه اقلام میان ۰ .۹ درصد تا ۸ .۵ درصد ارتقاء یافت . در مجموعه سبزی‌های تازه قیمت گوجه فرنگی متساوی ۳ .۲ درصد، سیب زمینی ۵ .۶ درصد، پیاز ۶ .۹ درصد و سـبزی‌های برگی ۲ .۵ درصد کاهش اما بهای بقیه اقلام در میان ۰ .۱ درصد تا ۶ .۸ درصد افزایش داشت . 

گوشت 
قرمز و گوشت مرغ 
در هفته موضوع گزارش ارزش گوشت گوسفند مساوی ۰ .۲ درصد، گوشت تازه گاو و گوساله ۰ .۱ درصد و گوشت مرغ ۰ .۶ درصد ارتقا یافت . 

پایگاه خبری تحلیلی

قند، 
شکر، چای و روغن نباتی دراین هفته بهای قند مساوی ۰ .۱ درصد کاهش اما ارزش شکر و چای خارجی هر یک ۰ .۳ درصد و روغن نباتی مایع ۱ .۵ درصد ارتقا داشت . بهای روغن نباتی جامد اثبات بود . 

تغییرات 
یک ساله میانگین ارزش خرده فروشی در هفته منتهی به بیست و هفتم مهر امسال نسبت به دوران شبیه سال پیشین نشان میدهد که لبنیات ۵۰ .۶ درصد، تخم مرغ ۶۶ .۴ درصد، برنج ۱۹ .۷ درصد، حبوب ۱۲ .۳ درصد، میوه‌های تازه ۶۱ .۴ درصد، سبزی‌های نو ۴۴ درصد، گوشت قرمز ۴۳ .۶ درصد، گوشت مرغ ۵۰ .۷ درصد، چای ۲۳ .۳ درصد، روغن نباتی ۳۴ .۱ درصد و قند و شکر ۳۳ .۹ درصد ارتقاء یافته می‌باشد . 

پایگاه خبری...
ما را در سایت پایگاه خبری دنبال می کنید

برچسب : پایگاه خبری تحلیلی, نویسنده : alipour paieshgar بازدید : 52 تاريخ : چهارشنبه 9 آبان 1397 ساعت: 14:08

پایشگر-دعا نویسان و رمالان امروزه با مداخله در امور پزشکی به جای یک پزشک معالج فوق کارشناس زنان و زایمان برای درمان ناباوری نسخه می پیچند و از این طریق بیماران را سرکیسه می نمایند . 
پایشگر-دعا نویسان و رمالان امروزه با مداخله در امور طبی به جای یک پزشک فوق کارشناس زنان و زایمان برای درمان ناباوری نسخه می پیچند و از این روش بیماران را سرکیسه می کنند . 

به گزارش پایشگر،روند روز افزون مداخله اشخاص فاقد صلاحیت در معالجه بیماران سالهاست که دلسوزان و فعالان بخش سالم را رنج می دهد . 
فقدان آنالیز موجب گردیده افراد فاقد دانش علمی و تجربی نظیر عطار، آرایشگر، قصاب و نانوا هر یک ردای طبی بر بدن کرده و اقدام به معاینه، تجویز دارو و معالجه مریض در پستوی منزل و زیر زمین کنند . 
یک سری سالی میباشد که فضای مجازی نیز بستری برای عمل اشخاص به ظواهر دکتر شده و در این فی مابین رمالان و دعانویس ها هم محل کار و دستکی روش انداخته و مدعی معالجه بیماری با سحر و جادو می‌باشند . 
آنها با رویکرد اندازی مجموعه و کانال های تلگرامی و سوء استعمال از نقطه ضعف مردمی، خویش را ناجی بیماران معرفی کرده و از احساسات فقهی مردمان سو به کارگیری می کنند . 
در این فی مابین بانوان حجم متعددی از مراجعه کنندگان به دعانوایسان و رمالان را تشکیل می دهند که اغلب برای کسب محبت شوهر، بستن دهان مادرشوهر، درمان نازایی و امثالهم به این اشخاص مراجعه می نمایند . 
در تازه ترین خبری که در ایرنا منتشر شد بانویی برای با واسطه با یک شخص ناشناس آشنا گردیده و در یک‌سری مرحله ۳۰۰ میلیون ریال به حساب دعانویس واریز می نماید . 

**بارداری 
تلگرامی یکی از قابلیت و امکان های منفی کانال های اجتماعی هویت پنهان افراد است؛ به این ترتیب جعل نام و نشان در این اطراف و سو استفاده از عنوان ها متعدد مضاعف زیاد می‌باشد . 
بیشتر سودجویان خیر فقط در فضای واقعی بلکه در فضای مجازی خود را جادوگر، رمال و کف بین معرفی کرده و با تبلیغات اغوا کننده مشتری جذب می نمایند . 
اول و شایع ترین راه و روش کلاهبرداری از نحوه رمالی، کپی برداری از یک کاغذ کتاب دعاهای مو جود در تراز بازار به تعداد یک تا ۲ هزار برگ میباشد . 
فرد کلاهبردار برای اسکن برداری هر برگ دعا، یک تا ۲ هزار ریال هزینه پرداخت می نماید البته آن را به هزاران نفر از یک میلیون تا ۳۰۰ میلیون ریال به فروش می رساند . 
این اشخاص که اعتقادی به آیین و مذهب ندارند با سود گیری از قابلیت جعل هویت در فضای مجازی، به عنوان یک چهره مذهبی افراد ساده لوح را سرکیسه می کنند . 
شگرد دیگری که توسط اشخاص حرفه ای دنبال می شود این میباشد که آغاز با خط مش اندازی تیم اقدام به رصد طعمه خویش می کنند و با قرار دادن فیش واریزی اشخاصی که به ظاهر گره از عمل آن ها گشوده گردیده دیگر اعضای شبکه را ترغیب به واریز پول برای گره گشایی از کارشان می نمایند . 
فرد کلاهبردار با این داعیه که خلل این شخص رفع شده و او اقدام به واریز مبلغ درخواستی کرده است، تصاویر تمامی فیش های واریزی را در مجموعه قرار می دهد و دیگر اعضای تیم نیز با دیدن فیش های واریزی و با تصور اینکه خلل آن ها هم توسط این دعا نویس حل می شود اقدام به ارتباط گیری با ادمین شبکه تلگرامی می کنند . 
شخص کلاهبردار که مجال را مغتنم و طعمه را در دام می بیند وی را برای تالیف و تجویز دعا ارشاد و سفارش کرده و از مخاطب خویش می خواهد پولی را به اکانت اش واریز کند . 
فرد پس از واریز مبلغ درخواستی، تصویر فیش واریزی را برای ادمین گروه ارسال کرده و ادمین در پاسخ بی درنگ او را از مجموعه تلگرامی حذف و وی را بلاک می نماید تا به هیچ نحو نتواند با مجموعه و ادمین رابطه داشته باشد بعد از آن تصویر فیش واریزی مالباخته را در تیم منتشر می کند تا دیگر اعضای شبکه تلگرامی را ترغیب به این عمل بکند . 
گونه سوم کلاهبرداری یک عمل تیمی میباشد که در آن با یک راه و روش روانشناسانه بر روی ذهن مخاطب فعالیت کرده و آن را قانع به واریز پول به اکانت رمال می نمایند . 
توضیح اینکه هنگامی کلاهبردار اطمینان می یابد مخاطب اش دچار گرفتاری شده و برای حذف مشکل حاضر به پرداخت پول در قبال تالیف دعا است، دست به فعالیت می شود . 
مالباخته با عضو حساس تیم ارتباط برقرار کرده و تیتر می نماید که آیا می تواند راهکار و دعایی برای رفع نقص‌ نازایی او بنویسد؟ رمال نیز در جواب با چرب زبانی خود را به تیتر دعا نویس شهره و بنام معرفی کرده و در رابطه اهمیت و تاثیر جادو در طفل دار شدن زوج های نازا، سخنوری می کند . 
دیگر اعضای مجموعه با شماره های متفاوت با طعمه رابطه برقرار کرده و به توصیف از رمال پرداخته و تیتر می نمایند که آن ها پول را واریز کرده و بصورت معجزه آسا تاثیر دعا را چشم اند؛ همینطور عده ای با ارسال پیام در فضای مجازی تیتر می نمایند که وجهی پرداخت نکردند بدین ترتیب دعا تاثیری نداشت یا این که منتخب از پول را پرداخت کرده و فرزندشان مُرده به دنیا آمده می باشد . 
این اقدام ها که به چهره تیمی و حساب گردیده و با انگیزه به دام پرتاب کردن زوج درخواست کننده فرزند چهره می گیرد تا طعمه مجاب به واریز پول می شود . 
شخص رمال و دعانویس برای دستیبای به انگیزه خود وجه درخواستی را در چند تراز مطالبه کرده و هر سطح دعا و نسخه تازه برای بانوی نازا می پیچد . 
مالباخته هر سطح برای دریافت دعا از رمال رقم میلیونی به حساب او واریز می کند ولی اثری از تاثیر دعا را نمی بیند؛ بدین ترتیب هنگام کاهش اعتماد زن به رمال، مجدد دیگر اعضای مجموعه وارد گود گردیده و با خط های گوشی تلفن مختلف با او رابطه برقرار می کنند . 
در نهایت وقتی شخص به مسیر اشتباه خود پی می موفقیت که میلیون ها تومان به اکانت رمال واریز کرده و شخص کلاهبردار هم وی را بلاک کرده است . 
در این ارتباط به طراوت پرونده ای در پلیس فتا همدان تشکیل و زن رمال که با حیله گری برای درمان نازایی کلاهبرداری می کرد، بازداشت شد . 
رئیس پلیس فضای ساخت و تبادل داده ها همدان در این باره گفت: زن ۳۲ ساله ای برای درمان نازایی در فضای مجازی تلگرام، با شخصی ناشناس آشنا شد و این شخص مدعا بود که می تواند با دعانویسی مشکل این زن جوان را حل کند براین اساس با بیان حرف های امیدوار کننده او را در دام انداخت . 
سرهنگ فیروز سرخوش ارگان اظهار داشت: فرد دعا نویس برای درمان نازایی در یک‌سری سطح در مجموع به میزان ۳۰۰ میلیون ریال از شاکیه کلاهبرداری کرد . 
وی بیش تر کرد: شاکیه پس از یکسری سطح واریز وجه نقد به اکانت دعا نویس و نتیجه بخش نبودن دعاهای وی، اقدام به تشکیل پرونده در پلیس فتا کرد . 
مدیر پلیس فتا همدان ادامه داد: پس از انجام فعالیت فنی و اطلاعاتی رمال شناسایی و با دریافت نیابت قضایی دستگیر و برای پژوهش ها اکثر به همدان منتقل شد . 
سرهنگ سرخوش نهاد اظهار داشت: رمال یک دختر ۲۵ ساله اهل و بومی ارومیه بود که با بهره گیری از نقاط ضعف شاکیه او را سرکیسه کرده بود . 
او افزود: بانوان نازا به جای اتکا و اعتماد به دعانویس و رمال بهتر میباشد از علم طبابت و پزشکان کارشناس این حوزه برای معالجه و صاحب و مالک فرزند شدن استفاده گیرند . 

** 
دعای پُستی وی را «سید» صدا می زنند؛ هنگامی وارد محل کارش شدم زنان و دخترانی به صف شده بودند تا یک به یک گره از مشکلاتشان بگشاید . 
سید با پرسیدن نام مراجعه کنندگان کتاب دعا را از گوشه میز برداشته و با هجی کرن اسم فرد و تبدیل هر سخن به اعداد ریاضی و توده کردن آنها، کاغذ ای را باز و دعایی را بر روی برگه می نویسد . 
کاغذهای سفید و لول گردیده در اختیار مراجعان قرار می گیرد و برای هر یک از آنها ورژن ای تجویز می شود؛ مثلا یکی باید ورقه حاوی دعا را در آب می انداخت و دیگر به هم پا اسفند آن را می سوزاند یا راز در منزل و باطن اتومبیل و … نصب می کرد . 
صف مراجعه کنندگان تمام نشدنی هست چرا که هر یک‌سری دقیقه شخصی به آنان بیش تر گردیده و بر روی صندلی آهنین تا رسیدن نوبت به توقع می نشیند . 
شواهد گویای این میباشد که بیش از ۵۰ بدن روزانه به نوشتن دعا به این محل مراجعه می کنند؛ اما سید شمار مراجعه کنندگان را ۲۰ بدن تیتر می کند . 
حیث بندی، اقبال گشایی، فرزند دار شدن، ایجاد محبت شوهر و نوشتن دعا برای رفع اختلاف و خودداری از مداخله دیگر قوم در معاش شخصی، گوشه ای از دعاهای سید را تشکیل می دهد . 
او که یک‌سری سالی در این فن درگیر به کار میباشد دامنه فعالیت خود را بسط داده و از استانهایی مانند قم، تهران، کردستان و شهرستان های همسایه هم برای تالیف دعا به او مراجعه می کنند . 
او به ایرنا می گوید که شماری از مشتریان شهرستانی اش به فیس تلفنی با او حرف کرده و مشکلاتشان را مطرح می نمایند . 
سید در موضوع روش تالیف دعا برای این طیف از مشتریان تیتر کرد: دعای آنها به صورت پستی ارسال گردیده و متقاضی هزینه پُست و دعا را به حساب بانکی ام واریز می کند . 

** 

پایگاه خبری و تحلیل
ضعف فرهنگی یکی از اساتید جامعه شناسی در این باره به ایرنا تیتر کرد: مراجعه به رمال و کف در بین برای رفع مشکل ریشه در ضعف فرهنگی داراست . 
علی احمد نادری افزود: برای ارایه محاسبه صحیح از علل و عوامل متوسل شدن افراد به رمال، باید ابتدا آمار دقیقی از تراز آگاهی، مقدار سواد، رده اجتماعی، محل سکونت و تراز فرهنگی مراجعه کنندگان داشت . 
او یاد‌آوری کرد: در دهه های قبلی به علت ضعف در حوزه پزشکی، افراد برای داشتن فرزند و چه بسا درمان کوچکترین بیماری مراجعه به دعانویس را صرفا راهکار می دانستند . 
این استاد دانش گاه معتقد است: هر چند پیشرفت علم ها طبابت موجب کنار زدن بسیاری از خرافات و باورهای غلط شد، البته ضعف فرهنگی موجب گردیده بعضی مواقع قشر تحصیلکرده و پولدار نیز برای رفع بیماری به این قبیل اشخاص متوسل شوند . 
نادری توصیه کرد: برای پیشگیری از مراجعه اشخاص به رمال و کف دربین و آسیب های ناشی از این اعتماد نابجا می بایست مستندهایی در این باره ساخت و از ظرفیت رسانه ملی برای پخش آن استعمال کرد . 
وی تاکید کرد: بایستی با برگزاری سمینارها و میزگردهای علمی و دعوت از کارشناسان و اساتید اجتماعی، فرهنگی و مذهبی، راهکارهای اثرگذار در کاهش اعتماد به رمال و دعانویس را زمینه آنالیز قرار داد . 

**درمان 
ناباروری در همدان یکی از توصیه هایی که همواره پزشکان و پلیس به اشخاص برای گرفتار نشدن در دام شیادان دارا‌هستند تکیه بر دانش پزشکی و مراجعه به سازمانهای مسئول به جای اتکا به رمالان و جادوگران کلاهبردار میباشد . 
چندی پیش بانویی همدانی پس از گذر کرد ۱۳ سال ناباروری، نوزاد خویش را که از طریق پی .آر .پی (PRP) تخمدانی بارور گردیده بود در آغوش گرفت . 
کار پی .آر .پی تخمدانی برای او‌لین بار در مرزو بوم با برد بوسیله پزشک معالج «مرضیه سنویی‌ فریمانی» متخصص زنان و زایمان برای مریض انجام شده و نوزاد تندرست در بیمار‌ستان فاطمیه همدان متولد شد . 
این نوزاد حاصل طرح تحقیقاتی تصویب شده دانشگاه علم ها طبی همدان از زوجی با سابقه نازایی طولانی بازه با ۱۰ بار آ .او .اف (IVF) ناموفق هست که با استفاده از تزریق داخل تخمدانی پی .آر .پی و انجام هم زمان میکروتسه حامله شد . 
متخصص زنان و وضع حمل در این باره گفت: درمان ناباروری به رویه پی .آر .پی سبب به باروری بیش از ۶۵ درصد افراد نابارور می شود . 
دکتر فریمانی افزود: در این تحقیق به بیمارانی که با به کار گیری از روش‌های کمک باروری به طور مکرر در گیر شکست لانه‌گزینی شده‌اند، پلاکت غلیظ شده‌ای که از خون خود فرد تنظیم می‌شود، ۲۴ تا ۳۶ ساعت پیش از انتقال جنین به درون رحم تزریق می گردد . 
او با بیان این‌که این تحقیق برای اولی توشه در فروددین ماه سال ۹۵ مقدمه شد، بیان کرد: این تحقیق هم‌ حالا ادامه دارااست و نخستین بارداری حاصل از این راه در حالا حاضر در هفته ۲۷ بارداری می‌باشد . 

پایگاه خبری...
ما را در سایت پایگاه خبری دنبال می کنید

برچسب : پایگاه خبری و تحلیل, نویسنده : alipour paieshgar بازدید : 53 تاريخ : شنبه 5 آبان 1397 ساعت: 14:01